اس ام اس موزیک / دانلود آهنگ های جدید

اس ام اس موزیک / دانلود آهنگ های جدید

اس ام اس موزیک / دانلود آهنگ های جدید

اس ام اس موزیک / دانلود آهنگ های جدید

مؤسسه انتشاراتی امیرکبیر

انتشارات امیرکبیر نام یکی از بزرگترین مؤسسه‌های انتشاراتی ایران است که عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ آن را تأسیس کرد. به گفته خودش، دیدن فرهنگ عربی «لاروس» باعث شد تا به فکر انتشار فرهنگی مثل آن باشد.

از جمله فعالیت‌های درخشان این مؤسسه می‌توان به انتشار فرهنگ ۶ جلدی معین، دائرةالمعارف مصاحب و فرهنگ انگلیسی و فارسی آریان‌پور اشاره کرد.

محتویات

    ۱ تاریخچه
    ۲ جایزه‌ها و افتخارات
    ۳ منبع
    ۴ پیوند به بیرون

تاریخچه

این انتشارات کار خود را در ۱۲ آبان سال ۱۳۲۸ با خرید سرقفلی اولین فروشگاه خود در خیابان ناصر خسرو تهران آغاز کرد. اولین اثر منتشر شده جزوه‌ای با نام «نماز» بود که با نظر آیت‌الله حاج میرزا خلیل کمره‌ای تهیه شده بود. مدیریت و مالکیت مؤسسه در زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ در دست عبدالرحیم جعفری بود. پس از انقلاب در سال ۱۳۵۸ جعفری مدتی را در زندان گذراند و پس از این زمان وی وادار شد که مؤسسه را به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار کند. نهایتاً این واگذاری انجام شد و سازمان تبلیغات اسلامی هدایت این انتشارات را در دست گرفت. تا پیش از این واگذاری انتشارات بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب چاپ کرده بود که در کنار کتابهای مؤسسه‌هایی که امتیاز آنها را خریداری کرده بود این تعداد به ۳۰۰۰ هم می‌رسید. پس از انقلاب فعالیت انتشارات به شکل چشم‌گیری کاهش یافت و تا حدود ۱۵ سال بسیاری از عناوین قبلی هم چاپ نمی‌شدند تا اینکه با تغییر مدیریت انتشارات برخی آثار مهم مجدد به چاپ رسیدند.
جایزه‌ها و افتخارات

برخی از عناوین کسب شده توسط این انتشاراتی:

    سال ۱۳۸۶، ناشر برتر و برگزیده بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران.
    سال ۱۳۸۵، برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال پیامبر اعظم، سنن الرسول.
    سال ۱۳۸۴، ناشر برتر و برگزیده هیجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران.
    سال ۱۳۸۱، ناشر برتر و برگزیده پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران.
    سال ۱۳۸۰، ناشر برتر و برگزیده چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران.